30 Nisan 2012 Pazartesi

DAMLA ÇİKOLATALI FIRDÖNDÜ KURABİYE



Bahar geldi gelmesine ama şu rehavetli havalar sıkıyor beni güneşin açsam mı açmasam mı edasıyla bulutun arkasına saklanması ve aşırı bunaltıcı bu hava sadece beni değil tüm ev halkını uyuşturdu..
Şöyle bir silkelenip kendime gelmem gerek ama yapamıyorum işte masa başında uyukluyorum resmen.
Geçenlerde ilk kez denedim bu kurabiyeyi.Yumuşak bir yapısı var, kızım çok sevdi ama ben kurabiyede kıyır kıyır tatlardan hoşlanıyorum..Denemek isterseniz buyrun........

MALZEMELER:

1 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı zeytinyağı
250 gr kadar un(unu yavaş yavaş ekleyin)
yarım paket kabartma tozu

vanilya
İçine 1 çay bardağı damla çikolata
YAPILIŞI:
Tüm hamur malzemelerini karıştırarak kulak memesi kıvamında pürüzsüz bir hamur elde edin.Unu yavaş yavaş ekleyerek kıvamı tutturun. Hamuru buzdolabında yarım saat kadar bekletin. Sonra dikdörtgen şeklinde ince açarak damla çikolatayı her tarafına yayın ve rulo şeklinde sarın.Daha kolay kesebilmek için derin dondurucuda en az 20 dakika bekletip , bir parmak kalınlığında parçalara bölün . Tepsiye dizerek 180 C de pişirin. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder