28 Kasım 2011 Pazartesi

EKŞİLİ TOPALAK ÇORBASI

Yemekte tek başına bir öğün olarak tüketilebilecek oldukça lezzetli ve besleyici bir çorba. İsterseniz topalaklarını bir gün önceden hazırlayıp dolapta bekleterek ertesi gün pişirebilirsiniz.Hatta dolabınızın dondurucu bölümünde uzun süreler muhafaza edebilir istediğiniz zaman pişirebilirsiniz.
Malzemeler:      1 su bardağı ince bulgur
                         1/2 su bardağı irmik
                         1/2 su bardağı un
                         1 yemek kaşığı biber salçası
                         tuz
                         1 büyük kalça but(veya haşlanmış kemikli et suyu)
                         1 çay bardağı haşlanmış nohut
                         1 soğan
                         1 yemek kaşığı domates salçası
                         1/2 yemek kaşığı biber salçası
                          kuru nane
                          zeytinyağ
                          1 limon suyu
Yapılışı:  ilk olarak bir tencereye tavuğumuzu alıp iyice haşlıyoruz. haşlanmış butumuzu tavuk suyumuza didip içerisine nohutumuzuda ekleyerek bir kenara alıyoruz.

Ben daha önceden difrize hazırlayıp koyduğum tavuk suyumu kullandım.
yoğurma kabımıza bulgurumuzu irmiğimizi salçamızı ve birazda tuzumuzu katarak sıcak suyla ıslayarak yoğurmaya başlıyoruz.Ara ara unumuzu ekleyerek yoğurma işlemine devam ediyoruz Bu aşamada elimizi sürekli soğuk suda ıslayıp bulgurumuzu ele yapışmayan iyice ezilmiş hamur kıvamına getiriyoruz.
Bu hamurumuzdan fındık büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlıyoruz.Unladığımız tepsiye alıyoruz.
Tenceremize zeytin yağımızı ve küçük küçük doğradığımız soğanımızı alarak pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.Domates salçası ve biber salçasınıda ekliyerek bir iki daha çeviriyoruz.Tavuksuyu ve nohutlarıda ekleyip bir taşım kaynatıyoruz.topalaklarımızı yavaşça ekliyerek çorbamızı pişiriyoruz. en son olarak limon suyu ve kuru nanemizi ekliyoruz.           Afiyet olsun............................






3 yorum:

  1. merhabalar bende mersinde oturuyorum sizi buldum sayfanızı çok beğendim sizi izlemey aldım artık takibinizdeyim. bende beklerim.
    ve sizi etkinliğime davet ediyorum katılırsanız çok memnun olurum.
    Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 30 KASIM-14 ARALIK tarihleri arasında http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz... Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için yeşil mutfak (Özlem) a gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, Özlem hanım
    yorumunuz için teşekkür ederim. Bende sizi tanıdığıma çok memnun oldum.Yıllardır çeşitli blogları takip ederim kendi blogumu açalı çok olmadı yani anlıyacağınız bu işte yeni sayılırım.Etkinliğinize katılmak inanın beni çok mutlu eder. Sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil